דף הבית
ייעוץ טיפולי CBT

ייעוץ טיפולי CBT

אגודת איל"ט משוייכת לאיגוד האירופי לייעוץ טיפולי (EAC). באיגוד האירופי, דורשים מכל איגוד ייעוצי המצטרף לEAC להראות שחברי האיגוד משתמשים במגוון גישות טיפוליות, ובהן הגישה הקוגניטיבית התנהגותית. זה לא היה קשה להראות לאיגוד האירופי שיש לנו מגוון של רקעים ייעוציים/טיפוליים, שכן המטפלים שלנו באים מגישות שונות, אך לכולם יש את העוגן ההומניסטי, דהיינו, כבוד לזולת, מפגש דיאלוגי בגובה העיניים, דגש על האינתרסובייקטיביות שבמפגש הייעוצי-טיפולי, דגש על האוטונומיה של הנועץ, דגש גדול יותר על סוגיות הווה ועתיד מאשר רק פיענוח של אירועי עבר, ראייה אסטרטגית של תהליך העזרה והבנה שהנועץ הינו מומחה לחייו שנמצא בתהליך צמיחה, ממש כמו היועץ שעובד איתו.

יותר ויותר יועצים טיפוליים (Counselors) ברחבי העולם משלבים בעבודתם טכניקות מעולם הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי. מטפלים רבים חשים, שהטכניקות הקוגניטיביות התנהגותיות מסייעות לנועץ להביא לשינויים ספציפיים בחייו ובכך לתת רזולוציה מדויקת יותר להפעלת הבחירה החופשית והאוטונומיה שלו לבחור בשינוי, שהן יסוד בכל הגישות ההומנסטיות והקוגניטיביות התנהגותיות. לא מפתיע, על כן, שיש מטפלים רבים המשלבים גישות רוג'ריאניות עם CBT, גישות נרטיביות עם CBT, גישות אסטרטגיות עם CBT ועוד שילובים מעניינים.

האינתגרציה בין גישות מגבירה את היעילות של הייעוץ הטיפולי. כפי שהדגישו קורסיני וודינג (Corsini & Wedding, 2008, 369) שהיעילות של הייעוץ הטיפולי תלויה בין השאר בוורסטיליות של היועץ, בגמישות, ובאקלקטיות שלו. במלים אחרות, בגישות המשלבות יש התאמה של הפרוצדורות הטיפוליות לטובת השגת המטרות של הנועץ/מטופל (ראה Corey, 2009).

על כן, באגודת איל"ט נשמח לקבל לשורותינו מטפלים אשר הכשרתם (לאחר לימודי התואר השני הטיפולי), הינה בCBT, כל עוד הם מבינים ומפנימים את הרוח ההומניסטית האפשרית בתהליך טיפול קוגניטיבי התנהגותי (במיוחד בדור השני והשלישי של הCBT). גם מוסדות מכשירים בCBT מוזמנים לפנות אלינו להכרה, אנו שמחים שמכון פסגות הוותיק עמד בתנאים שלנו והפך למוסד הכשרה ראשון שאנו מכירים בהכשרותיו הקוגנטיביות ההתנהגותית ככאלה העומדות בסטנדרטים של איל"ט ושל האגודה האירופית לייעוץ

מעוניינים לקבל מידע נוסף?